Aktualności

tytul2
Publiczna placówka kształcenia i aktywizacji seniorów

bobolice 2 crop

Wakacje powoli się kończą, ale słuchacze Uniwersytetu korzystają z każdej możliwości aby się spotkać i razem spędzić mile czas. Niedziela, 20 sierpnia 2023r., była dla 50-osobowej grupy okazją do wspólnego wypadu autokarem na Szlak Orlich Gniazd.

Wyjechaliśmy z pętli w Miechowicach o godz. 9:00 i po drodze do dworca PKP zbieraliśmy naszych słuchaczy, tak aby na godz. 10:45 dotrzeć pod zamek w Mirowie. Krótki pobyt w Karczmie, kilka łyków chłodnego napoju i po zakupie biletów wstępu rozpoczęliśmy zwiedzanie zamku, remontowanego przez jego obecnego właściciela pana Jarosława Laseckiego. Po serii zdjęć tego pięknego obiektu podzieliliśmy się na dwie grupy. 23 osoby wróciły do autokaru i pojechały do Bobolic, a pozostali wraz ze mną udali się do zamku w Bobolicach pieszo pięknym Gościńcem Mirowskim. Trasa około 3 km, wśród skałek, bogatej roślinności oraz możliwość zwiedzenia po drodze Jaskini Sucha to łatwy i urokliwy spacer, który umożliwił zrobienie pięknych ujęć fotograficznych.

Po zwiedzeniu zamku i krótkim odpoczynku przy kawie pojechaliśmy do celu naszej podróży, czyli na XX Święto Ciulimu-Czulentu w Lelowie. Byliśmy świadkami i widzami rozpoczęcia tegoż święta: uroczystego zapalenia menory i występów zespołów z Gminnego Ośrodka Kultury oraz koncertu zespołu FEEL. Dobra zabawa przy muzyce, korzystanie z licznych kramików, które oferowały różne potrawy od słodyczy, lodów aż po zimne piwo, umożliwiło spędzenie czasu miło i wesoło. Czas jednak nieubłaganie biegł więc już na godz. 18:30 wszyscy byliśmy w autokarze aby powrócić do Bytomia na godz. 20:00. Wszyscy byliśmy zadowoleni z udanej wycieczki. Dopisała słoneczna pogoda, zrobiliśmy świetne zdjęcia, zobaczyliśmy atrakcyjne obiekty i krajobrazy, a na zakończenie naszego niedzielnego wypadu bawiliśmy się na ludowym festynie.

Dziękuję koleżankom i kolegom za mile spędzony wspólnie czas oraz za super atmosferę od momentu rozpoczęcia aż do zamknięcia wycieczki.

organizator i uczestnik
Jan Cieplinski
Zobacz zdjęcia z wycieczki w naszej Aktualnej Galerii.

BRS    Karta Seniora   karta sen ogolnopol   Glos Seniora   slaskie dla seniora   zdrowy senior2   federacja ns2

bytom pl    mdk1    bck    biblioteka    muzeum g    opera    ttir rozbark

Ta strona działa od stycznia 2020, wcześniejsze wydarzenia i informacje znajdziesz na naszej Poprzedniej stronie

Bytomski Uniwersytet Trzeciego Wieku   -   Młodzieżowy Dom Kultury nr 1, ul. Powstańców Warszawskich 12, 41-902 Bytom,    tel.: 32 281 25 08 w. 101     e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.