Aktualności

tytul2
Publiczna placówka kształcenia i aktywizacji seniorów

W sobotę 6 listopada grupa słuchaczy naszego Uniwersytetu wzięła udział w kończącym sezon XIII Rajdzie Nordic Walking na dystansie 12km zorganizowanym w miejscowości Radziechowy-Wieprz. O tym jak nasi pomaszerowali można przeczytać w relacji kol. Jana Cieplinskiego. Tym samym autokarem zabrała się na wycieczkę po górach Beskidu Żywieckiego inna grupa słuchaczy naszego Uniwersytetu. O tym gdzie byli i co zobaczyli opisuje poniżej organizator i uczestnik wycieczki - kol. Damian Mzyk

mzyk 9Pożegnawszy nordic-walkingowców, którzy pomaszerowali na zawody, bardzo wygodnie (autokar w połowie pusty) ruszyliśmy do Sopotni Wielkiej, aby spacerkiem dotrzeć do naturalnego wodospadu rzeczki o nazwie miejscowości, która wpadając do Koszarawy kończy swój bieg w Jeziorze Żywieckim. Oczywiście wodospad ten Niagarą nie jest, ale jest największym wodospadem Beskidów Śląskiego i Żywieckiego ma bowiem aż 10m wysokości i mimo braku deszczu w ostatnim czasie, "grzmiał "po góralsku.

Następnym punktem wycieczki było dotarcie górską (bo cały czas pod górkę) leśną drogą do Schroniska na Hali Boraczej. Przy pięknej słonecznej pogodzie beskidzki las, w kolorach jesieni, zachwycał nas za każdym zakrętem wijącej się drogi, a do pokonania mieliśmy 2,4km w jedną stronę. Niestety do schroniska nie dotarliśmy i w 3/4 drogi "rozgościliśmy" się na polanie przy mostku strumienia i na stojąco, niektórzy na siedząco, raczyliśmy się drugim śniadaniem. Powrót był już o wiele szybszy, bo z górki, więc spacer ten był więcej niż wyśmienity.

W Istebnej czekały już na nas Muzeum Regionalne "Chata Kawuloka" i "Kurna Chata" z roku 1863.  Dowcipny Gawędziarz zabawiał nas przez godzinę opowieściami o życiu istebniańskich górali, przygrywając, od czasu do czasu, na bardzo starych instrumentach góralskich i pasterskich, a wybuchom śmiechu nie było końca.

Następnie, po krótkim spacerze dla zaostrzenia apetytu, udaliśmy się Restauracji „Dwór Kukuczka”, gdzie czekał już na nas przygotowany długi stół, przy którym, zmęczeni chodzeniem i emocjami, spałaszowaliśmy nie tylko regionalne, ale na jakie kto miał ochotę, wyśmienite specjały, z których restauracja ta słynie.

W dobrych humorach pełni wrażeń, mam wrażenie że i zadowoleni wróciliśmy do Radziechowych zabrać drugą część wycieczki.

Damian Mzyk

Zobacz zdjęcia z wycieczki w naszej Aktualnej Galerii

BRS    Karta Seniora   karta sen ogolnopol   Glos Seniora   slaskie dla seniora   zdrowy senior2   federacja ns2

bytom pl    mdk1    bck    biblioteka    muzeum g    opera    ttir rozbark

Ta strona działa od stycznia 2020, wcześniejsze wydarzenia i informacje znajdziesz na naszej Poprzedniej stronie

Bytomski Uniwersytet Trzeciego Wieku   -   Młodzieżowy Dom Kultury nr 1, ul. Powstańców Warszawskich 12, 41-902 Bytom,    tel.: 32 281 25 08 w. 101     e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.